Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

piątek, 13 kwietnia 2012

Czekoladowo...

12. kwietnia obchodziliśmy Dzień Czekolady. Więc ja dzisiaj postanowiłam upiec jakieś czekoladowe ciacho.



Czekoladowe ciasto z brzoskwiniami

Składniki:
25 dag margaryny Kasia
5 jajek
2,5 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru
300 ml jogurtu pitnego wieloowocowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 opakowanie cukru waniliowego
2 łyżki kakao
0,5 tabliczki czekolady
2 brzoskwinie z puszki
3 łyżki skórki pomarańczowej kandyzowanej

Sposób przygotowania:
Kasię rozpuszczamy w rondelku z połową tabliczki czekolady i odstawiamy do przestudzenia. Brzoskwinie odsączamy z zalewy. Mąkę przesiewamy do miski wraz z proszkiem do pieczenia i kakao. Całe jajka miksujemy z cukrem oraz cukrem waniliowym na puszystą masę. Masę jajeczną dodajemy do mąki i mieszamy dokładnie składniki, dodajemy jogurt. Gdy masa będzie jednolita dodajemy rozpuszczoną Kasię z czekoladą. Tak przygotowaną masę przelewamy do blaszki wyłożonej papierem do pieczenia. Na wierzchu układamy pokrojone w ósemki brzoskwinie i posypujemy całość kandyzowaną skórką pomarańczową. Ciasto pieczemy około 40- 45 minut w temperaturze 180 stopni.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz