Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

niedziela, 12 października 2014

Coś z grzybkami...

Jeśli jesteście wielbicielami grzybów, to z pewnością zasmakują Wam moje pulpeciki w leśnym sosie.

Pulpeciki w leśnym sosie



Składniki:

    80 dag mięsa mielonego
    1 cebula
    2 łyżki posiekanej natki
    majeranek do smaku
    sól do smaku
    pieprz czarny mielony do smaku
    papryka do smaku
    jarzynka do smaku
    1 duże jajko
    1 szklanka mąki
    30 dag borowików
    1 szklanka śmietany
    olej do smażenia


Sposób przygotowania:

Borowiki kroimy w plasterki. Ja użyłam zamrożonych, pokrojonych już wcześniej. Cebulkę siekamy drobniutko. Na patelni rozgrzewamy olej, podduszamy na nim cebulkę. Połowę podduszonej cebulki dodajemy do mięsa. Do pozostałej cebulki dodajemy borowiki. Podduszamy. W garnku zagotowujemy 2 szklanki wody, dodajemy do niej podduszone borowiki. Mięso mielone przekładamy do miski, dodajemy jajko, natkę, połowę podduszonej cebulki, przyprawy, odrobinę mąki i wyrabiamy masę mięsną. Formujemy z niej kulki i obtaczamy je w mące. Na patelni po smażeniu borowików podsmażamy pulpeciki z każdej strony i przekładamy je go gotujących się grzybów. Gotujemy razem około 20 minut. Śmietanę hartujemy gorącym sosem i dodajemy do sosu, zagotowujemy. Sos najbardziej smakuje mi z kasza gryczaną.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz