Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 17 lipca 2012

Cukinia w roli głównej...

Dzisiaj polecam dżem z cukinii. Raz spróbowałam i zakochałam się w jego smaku na dobre.

Do przygotowania dżemu wystarczy niewiele, a to, co powstanie może nas zaskoczyć :)


Dżem z cukinii

Składniki:

5 kg cukinii
1 kg cukru
5 galaretek cytrynowych

Sposób przygotowania:

Cukinie obieramy ze skórki, kroimy na pół, a następnie wyjmujemy łyżką nasiona. Później ścieramy cukinię na tarce lub przy pomocy robota kuchennego. Tak przygotowaną cukinię przekładamy do garnka i gotujemy do rozgotowania. Dodajemy cukier i gotujemy około 10 minut. Po upływie 10 minut dodajemy galaretki i gotujemy do momentu, gdy połączą się z dżemem. Następnie gorący przekładamy do słoików, zakręcamy dokładnie i odstawiamy pokrywką w dół. Po upływie doby odstawiamy do spiżarki :) 





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz