Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 1 lutego 2022

Sok z aronii

We wrześniu zamroziłam 5 kg aronii z własnego ogrodu. Dopiero teraz miałam czas, żeby owoce przerobić na sok. Podaję proporcje na 2 kg owoców. 




Sok z aronii

Składniki:

2 kg aronii

1 kg cukru

1 cytryna

4 szklanki wody

* jeśli robicie sok w sezonie, to również kilkanaście liści aronii


Owoce aronii po zebraniu należy opłukać i odstawić, żeby odciekły z nadmiaru wody. 

Osuszone owoce przekładamy do woreczków i zamrażamy na co najmniej dobę. Przemrożone owoce nie będą tak cierpkie.

Po dobie( lub dłużej) przekładamy aronię do garnka i dodajemy 4 szklanki wody. Jeśli przerabiamy owoce w sezonie, wówczas dodajemy również liście aronii. Zawartość garnka zagotowujemy, zmniejszamy ogień pod garnkiem i gotujemy około 40 minut. Następnie zawartość garnka odstawiamy do przestygnięcia ( nawet na 12 godzin).

Po upływie tego czasu przelewamy zawartość garnka przez sitko. Zawartość sitka wyciskamy dokładnie, żeby wydobyć jak najwięcej soku.

Do soku z aronii wyciskamy sok z cytryny. Dodajemy cukier i zagotowujemy. Gorący sok z aronii przelewamy do wyparzonych butelek i szczelnie zakręcamy.

Tak przygotowany sok odstawiamy w chłodne miejsce i cieszymy się jego smakiem przez cały rok. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz