Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 10 kwietnia 2013

Naleśniki serowo- truskawkowe

A u mnie ostatnio były naleśniki. Mam jeszcze troszeczkę zamrożonych truskawek, więc przygotowałam je z nadzieniem z sera białego i podałam z sosem z truskawek. 




Serowo- truskawkowe naleśniki

Składniki:

    Naleśniki:
    2 jaja
    200 ml mleka
    2 szklanki mąki
    1 łyżka oleju
    2 szczypty soli
    woda
    Masa serowa:
    50 dag sera białego
    1 jajko
    brązowy cukier do smaku
    cukier waniliowy
    1 opakowanie budyniu waniliowego
    śmietana
    Sos truskawkowy:
    1,5 szklanki truskawek
    brązowy cukier
    Dodatkowo:
    truskawki świeże
    olej lub słoninka do smażenia

Sposób przygotowania:

 W miseczce roztrzepujemy ze sobą jajka i mleko, następnie przesiewamy mąkę, dodajemy sól i olej. Mieszamy energicznie ciasto naleśnikowe dodając tyle wody, żeby uzyskać masę o konsystencji śmietany. Na patelni rozgrzewamy dwie kropelki oleju lub smarujemy rozgrzaną patelnię słoninką i wylewamy na nią porcje ciasta rozsmarowując je łyżką lub pozwalając swobodnie się rozpłynąć po całej patelni. Smażymy z dwóch stron naleśniki. Z podanych proporcji wyszło mi ich 16. Ser biały przekładamy do talerza, dodajemy jajko, cukier waniliowy, budyń i cukier do smaku. Ugniatamy masę widelcem dodając w miarę potrzeby odrobinę kwaśnej śmietany. Masa powinna być jednak gęsta. Tak przygotowaną masą smarujemy naleśniki i składamy je albo zwijamy. Tak przygotowane naleśniki ponownie podsmażamy na patelni( ze względu na jajko i budyń). Truskawki przekładamy do rondelka, dodajemy łyżeczkę wody i gotujemy do momentu, gdy truskawki się rozpadną. Dodajemy do smaku cukier brązowy i miksujemy blenderem do momentu, gdy uzyskamy puszysty sos. Tak przygotowany sos podajemy z naleśnikami i świeżymi truskawkami.


Smacznego :)


1 komentarz: