Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 24 marca 2016

Placuszki na serku

Wczoraj mojemu synowi zachciało się placuszków. Gdy już obiecałam siedmiolatkowi, że je zrobię i zaczęłam robić, okazało się, że zabrakło mi mleka. Ale nie mogłam przecież zawieść młodego człowieka. Pomyślałam, że z serkiem homogenizowanym placuszki mogą wyjść wyjść całkiem smaczne. I wyszły!

Placuszki na serku



Składniki:

1 szklanka mąki pszennej
2 jajka
1/2 łyżeczki soli
200 g serka homogenizowanego
2- 3 łyżki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki oleju+ olej do smażenia


Sposób przygotowania:

Żółtka jaj oddzielamy od białek, białka ubijamy na sztywną pianę dodając sól. Następnie używając miotełki dodajemy do białek żółtka i delikatnie mieszamy. Do masy dodajemy cukier, serek i olej, a na końcu mąkę z proszkiem do pieczenia. Mieszamy masę delikatnie do całkowitego połączenia składników. Na rozgrzany na patelni olej wykładamy łyżką porcję masy i smażymy placuszki z obu stron na złoty kolor.
Tak przygotowane placuszki podawać możemy z rodzynkami, konfiturą i bitą śmietaną.

Smacznego :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz