Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 1 października 2013

Dynia... zupa z dyni.

Dynie, dynie, dynie. Zaczynają się poranne przymrozki, więc wszystkie pozbierane z ogródka. Udało mi się wyczarować wczoraj bardzo prostą, ale jakże smaczną zupkę z dyni.
Zapraszam do wypróbowania. W sumie to 30 minut pracy, ale dla tego smaku naprawdę warto.



 

Zupa z dyni z grzaneczkami

Składniki:

    1,5 litra bulionu
    1 kg miąższu z dyni
    1 średnia cebula
    3 łyżki oleju
    1 szklanka śmietany 18%
    sól
    pieprz czarny mielony
    imbir mielony
    chilli mielone
    2 kromki chleba

Sposób przygotowania:

W garnku rozgrzewamy olej, dodajemy do niego troszkę mielonego imbiru i chilli. Wg upodobań, w zależności od tego czy lubimy ostre, czy łagodne zupy. Następnie dodajemy drobniutko pokrojoną cebulę i odrobinę soli. Całość podduszamy tak, żeby cebula była miękka, ale nie zrumieniona. Dodajemy miąższ z dyni i bulion( ja dodałam drobiowo- wołowy) i całość gotujemy do momentu, gdy dynia będzie miękka. Dodajemy do zupy śmietanę i miksujemy wszystko przy użyciu blendera. Pod koniec gotowania doprawiamy do smaku solą i pieprzem. Podajemy z grzankami przygotowanymi z pokrojonego w kostkę chleba, zrumienionego na patelni.


Smacznego :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz