Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

wtorek, 11 czerwca 2013

Coś na słodko, coś na szybko...

A dzisiaj oprócz Liebster Blog Award coś słodkiego :)





Kakaowa rolada z masą śmietanową
Składniki:

    5 jajek
    1 szklanka mąki
    1 szklanka cukru
    1 łyżeczka cukru waniliowego
    5 łyżek kakao
    1 łyżeczka proszku do pieczenia
    1 szczypta soli
    500 ml śmietany 36%
    2 opakowania Fixu do śmietany
    1/2 tabliczki czekolady gorzkiej( ja użyłam tej z dodatkiem pomarańczy)
    cukier puder do smaku


Sposób przygotowania:

 Mąkę przesiewamy do miski wraz z proszkiem do pieczenia i kakao. Całe jajka ubijamy na parze z cukrem i cukrem waniliowym oraz szczyptą soli. Gdy masa będzie jasna i bardzo puszysta dodajemy mieszankę mąki ciągle ubijając. Tak przygotowane ciasto przekładamy na blaszkę do pieczenia rolad i pieczemy przez 12- 15 minut w piekarniku nagrzanym do 170 stopni. Po wyjęciu z piekarnika gorące ciasto układamy na ściereczce i zwijamy w kształt rolady. Odstawiamy do wystygnięcia. Śmietanę ubijamy z fixem. Gdy będzie sztywna możemy dodać do smaku trochę cukru pudru. Czekoladę siekamy drobniutko i dodajemy do śmietany mieszając. Tak przygotowaną masę rozsmarowujemy na cieście i zwijamy ponownie w kształt rolady. Tak przygotowane ciasto zawijamy w folię spożywczą i odstawiamy w chłodne miejsce. 


Smacznego :)


1 komentarz: