Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

środa, 11 czerwca 2014

Lemo... lemo... lemoniada :)

Nie mam ostatnio zbyt wiele czasu do pisania, ale w taki dzień jak dziś musiałam dodać wpis o... lemoniadzie.
Doskonale chłodzi, orzeźwia i naprawdę nieźle smakuje. Mój syn ją uwielbia. Jest dobrym zamiennikiem dla wszelkiego rodzaju gazowanych napojów. Sami sprawdźcie.




Lemoniada

Składniki:

    1 litr zimnej wody
    2 cytryny
    kilkanaście listków mięty
    5 łyżeczek cukru
    kostki lodu


Sposób przygotowania:

Listki mięty kroimy w paseczki i przekładamy do moździerza. Dodajemy cukier i ucieramy dokładnie do momentu, gdy powstanie miętowa "papka". Pół cytryny kroimy w plasterki, z pozostałej półtorej wyciskamy sok. Zimną wodę przelewamy do dzbanka, dodajemy sok z cytryny i miętową "papkę". Wszystko dokładnie mieszamy i wrzucamy kostki lodu. Podajemy od razu po przygotowaniu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz