Przepisy, zdjęcia i inne teksty na blogu są mojego autorstwa. Jeżeli dodaję coś, co nie należy do mnie, wówczas podaję źródło. Jakiekolwiek kopiowanie zawartych na blogu treści bez mojej wiedzy i zgody jest złamaniem prawa (USTAWA z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych).

czwartek, 18 lipca 2013

Cukinia 2013 :)

Lubicie cukinię? Ja uwielbiam! Zakochałam się w niej rok temu, gdy przygotowałam pierwsze w życiu cukiniowe dżemy, placuszki cukiniowe i cukiniaczki. W tym roku oprócz kilku(- nastu :) ) słoików lecza przygotowałam też sałatkę z cukinii. W mroźny, zimowy dzień będę mogła otworzyć słoik rozkoszując się zapachem, a później smakiem mojej ulubionej cukinii. Zachęcam do przygotowania tej sałatki. Smakuje świetnie!
Cukinie oczywiście mam swoje, z własnego ogródka. Do sałatki użyłam następujących odmian: Astra Polka, Atena Polka, Soraya, Striato D'Italia, Nimba.
  

Sałatka z cukinii na zimę

Składniki:

4- 5 dużych cukinii
0,5 kg papryki
1 kg cebuli
1 kg marchewki
1,5 litra wody
200 ml oleju
400 ml octu
sól kamienna
pieprz ziarnisty
liść laurowy
ziele angielskie
kilka ząbków czosnku

Sposób przygotowania:

Cukinie szorujemy( nie obieramy skórki), następnie kroimy na 4 części, wykrawamy gniazda nasienne. Pozostałe części cukinii kroimy w cieniutkie paseczki. Paprykę po wykrojeniu gniazd nasiennych kroimy w paseczki, cebulę w półplasterki, marchewkę oczyszczamy i kroimy w plasterki. Cukinię przygotowujemy co najmniej godzinę wcześniej, przekładamy ją do miski, zasypujemy 0,5 szklanki soli i po wymieszaniu odstawiamy na godzinę. Następnie odsączamy z cukinii sok i dodajemy pozostałe składniki- paprykę, marchewkę i cebulę. W dużym garnku zagotowujemy wodę z octem, olejem, przyprawami. Gdy zacznie się gotować dodajemy warzywa, gotujemy 12- 15 minut, dodajemy roztarty czosnek i gotujemy jeszcze 10 minut. Następnie warzywa przekładamy do słoików i zalewamy marynatą z gotowania. Odstawiamy do wystygnięcia, a później pasteryzujemy kilka minut. 




Smacznego :)

 

2 komentarze:

  1. polecam dodać jeszcze duży pęczek pietruszki i kopru. wychodzi niesamowicie konkretna sałatka ! :))

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł. Z pewnością w tym roku wypróbuję :)

    OdpowiedzUsuń